Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Świętokrzyskie: Ponad pół mln zł na prace torowe w Końskich

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
17-01-2025
Ostatnia modyfikacja:
15-01-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Świętokrzyskie: Ponad pół mln zł na prace torowe w Końskich
fot Mirosław Siemieniec/PKP PLKStacja Końskie
PKP PLK zrealizowały pewne prace remontowe na stacji Końskie. To kolejna inwestycja w infrastrukturę linii nr 25 na terenie województwa świętokrzyskiego. Na realizację zadania przeznaczono przeszło pół miliona złotych.

W ostatnich latach rola niezelektryfikowanego odcinka linii kolejowej 25 Łódź Kaliska – Dębica istotnie wzrosła. Międzywojewódzki fragment Tomaszów Mazowiecki – Opoczno – Końskie – Skarżysko-Kamienna jest aktualnie wykorzystywany przez Polregio i Łódzką Kolej Aglomeracyjną. Przewoźnicy utrzymują codzienne połączenia komunikujące regiony łódzki i świętokrzyski, a od grudnia zeszłego roku także ich stolice – Łódź i Kielce.

Są perspektywy na dalszą poprawę parametrów

Wznowienie obsługi pasażerskiej tej trasy było możliwe dzięki remontowi zakończonemu w 2021 r. – wcześniej pociągi z Łodzi i Tomaszowa kończyły bieg już w Opocznie. Województwa planują też elektryfikację odcinka i chcą sfinansować prace projektowe ze środków programu Kolej Plus. Zanim jednak dojdzie do budowy sieci trakcyjnej połączonej z kompleksową modernizacją szlaku, zarządca infrastruktury prowadzi tam pewne prace o mniejszym zakresie.

Pod koniec 2024 r. ekipy remontowe pracowały więc na stacji w Końskich. – Wymieniliśmy tam jeden rozjazd z torami do niego przylegającymi – relacjonuje Piotr Hamarnik z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Prace rozpoczęły się 14 grudnia i trwały dziesięć dni.

Kolejne roboty na linii nr 25

– Łączny koszt robót to niemal 600 tys. zł netto – informuje nasz rozmówca. Dodaje, że dotyczyły one torów dodatkowych, a nie głównych. Nie miały więc wpływu na kursowanie pociągów pasażerskich i nie wiązały się z koniecznością uruchamiania autobusowej komunikacji zastępczej.

Przypomnijmy, że w zeszłym miesiącu po długiej i znacznie opóźnionej modernizacji wznowiony został ruch pociągów na dalszym odcinku linii 25 – między stacjami Dwikozy i Sandomierz. Tym samym przywrócona została przejezdność całego ciągu Skarżysko – Ostrowiec Świętokrzyski – Sandomierz. W planach PKP PLK jest natomiast przebudowa kolejnego fragmentu trasy od Sandomierza do Padwi w województwie podkarpackim.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5